05 Julai 2011

DI SINI ADA SEGALANYA

Melihat bandar kelahiran che-D ini berkembang maju, rasa gembira sangat. Yelah kalau 30 tahun dahulu apalah yang ada di sini. Kluang ibarat sebuah pekan kecil sahaja. Tetapi kini semua sudah berubah. Banyak taman perumahan baru di bina ibarat cendawan yang tumbuh selepas hujan. Penduduk semakin ramai, empayar bandar Kluang juga semakin meluas...

Tetapi masih ada kenangan che-D dengan bandar Kluang yang dulu yang tak dapat che-D lupakan. Iaitu stadium Kluang dan tempat berniaga & makan orang-orang Melayu di belakang Cornation ( atau lebih famous belakang Coro ). Stadium Kluang yang dahulu terletak betul-betul di tengah bandar Kluang. Hampir setiap petang che-D dan adik akan menemani ayah bermain bola sepak dengan rakan-rakannya. Masa tu ayah masih berkhidmat dengan pasukan tentera udara. Che-D dan adik pula akan bermain bola bersama anak-anak kawan ayah. Sayang seribu kali sayang kini stadium lama itu sudah lenyap...dan stadium baru pula berada jauh dari bandar.

Lepas tue setiap kali time gaji je, mesti satu family akan makan kat belakang Coro. Masa kecil nak makan apa semua dapat, yang paling che-D ingat ialah sate dan air cikong. Wah bestnya.... Area belakang Coro time tue memang havox la. Bayangkanlah lebih dari 30 kedai makan ada di situ. Nak makan ape aje semua ada. Kini tempat makan orang Melayu semua dah tak ada.

Apapun biarlah kenangan yang lama itu che-D abadikan dalam lipatan sejarah bandar ini. Apa yang che-D terperanjat baru-baru ini ialah wujudnya restoran makan Domino's Pizza pulak. Rasanya tetiba jek restoran ini  ada, pelik tapi benar. Itulah perkembangan terbaru yang ada di sini.



Kebetulan pulak time gaji kan. Apa lagi singgah jek la...jenguk-jenguk apa yang ada. Banyak pilihan rupanya, dari pizza crust, source, menu dan boleh customize lagi. Ok la. Sekian dulu cerita che-D...bye.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan